1987-92 arasında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Resim Bölümünde eğitim görmüş, 1995te aynı okulun Güzel Sanatlar Fakültesinde yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 1993'te Tekel 7.Resim Yarışması'nda Birincilik Ödülü alan Çelem, ilk kişisel sergisini 1993te İstanbul'da Teşvikiye Sanat Galerisi'nde açmıştır. 1997'de İstanbul Reform Sanat Galensindeki “Yeşilçam’a Bakış", 2000'de İstanbul Axa Oyak Sanat Galerisindeki "Dört Duvar Atölye", 2001'de İstanbul Galerist'teki "Aykırı İşler”. 2002 de Ìstanbul Tüyap Sanat Fuarındaki “60 Yıl 60 Sanatçı", 2004’te Istanbul Aksanat’ taki "Hırsız Kent" ve 2005’te İstanbul Aksanat’ta "Sınır Deneyimleri" gib; sergilere katılmıştır.
Çelen’in "60 Yıl 60 Sanatçı Serginde verdiği Orada (1996) resminde olduğu gibi ilk dönemlerinde Bizans İkona ve Fresk’lerinin izleri görülmektedir. Bu çalışmalarında figürü yüzeyle bütünleştirmiş, giderek ironik resimler yapmaya başlamış ve bu tavrını “Hırsız Kent Sergisi”ndeki, kent kültürünün tüketim çılgınlığı karşısında bir çete olarak betimlediği "Noel Babalar" dizisinde ortaya koymuştur. Giderek fotoğraf ve resim arasındaki ilişkiye yoğunlaşmış, 2004te Koşuyolu Sanat Galerisinde açtığı kişisel sergisinde farklı dergi, gazete ve kitaplardan aldığı fotoğraftan üst üste ya da yan yana getirerek sahte pozlar yaratmış ve bu yolla resim ve fotoğraf arasındaki gerçeklik ilişkisini sorgulamıştır.
"SınırDeneyimleri Sergisi”nde de. 1992 tarihli berber koltuğunda tıraş olan bir figürü ve daha sonra benzeri pozlardaki fotoğraftan yararlanarak gerçekleştirdiği figürleri bir arada sergileyerek fotoğraf ve düşgücu arasındaki sınır ilişkisini sorgulamıştır.
B.Pelvanoğlu, E.S.A.
Kişisel Sergiler:
1993, 1995, 1999, 2001 Teşvikiye Sanat Galerisi İstanbul
2000 Emlak Bankası Sanat Galerisi Ankara
Grup Sergileri:
1993 3. İstanbul Sanat Fuarı, Teşvikiye Sanat Galerisi-İstanbul
1997 Reform Sanat Galerisi, Yeşilçam Sergisi, İstanbul
2000 Dört Duvar Atölye, Axa Oyak Sanat Galerisi, İstanbul
2001 Aykırı Isler, Galerist, İstanbul
Sanatçı Altan Çelem, çağdaş Türk sanat dünyasında, yarattığı özgün resimsel gerçeklikle ayrıcalıklı bir pozisyona sahiptir. Anlatım gücü Amerikan Realizmi ile kıyaslanabilecek Altan Çelem’in yağlıboyalarında gündelik yaşam halleri resmin sunduğu engin olanaklarla, mekanizmden uzak bir yolla temsil edilir. Onun temsiliyet tarzı, kaba bir yansıtmacılıktan çok uzaktır. Sanatçı, akademik birikimi ve estetik arayışları/tecrübeleri ile süzdüğü üslubuyla günlük hayatımızın nesnelerini, ev eşyalarını, her gün yaşadığımız durumları, insanlar arasındaki ilişkileri, çelişkileri, trafiği, kentin karmaşasını ve harmonisini bir tılsım değeri kazandırarak yeniden kurar. Sıradan olanın sırları açığa çıkar ve gerçeklik en yalın uçlarında sihirsel bir boyuta ulaşır. Altan Çelem, sağlam bir figüratif kurgu gerçekleştirirken renge dair deneysel girişimlerde de bulunur. Özellikle, kenti en iyi yansıtması açısından, mavinin ve grinin tonları yağlıboyalarında belirleyici bir role sahiptir. Onun resimsel gerçekliği, kısa yoldan “gerçekçi” diye tanımlanıp sınırlandırılamayacak bir zenginlik arz etmektedir. Altan Çelem’in yağlıboyaları, bizleri etrafımızı saran gerçek yaşamın, ustaca bir perspektif ve üslupla düşsel bir boyuta sıçrayabileceğini ispatlamaktadır.
Kubilay AKMAN
Bknz: http://www.sanalmuze.org/sergiler/contentxy.php?sergi=759&ic=45&pg=0
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder