Sanat Eğitimini 1978-82
arasında İstanbul Devlet Tatbiki Güzel sanatlar Yüksek Okulu’nda yapmış, 1988’de Fransız hükümetinden aldığı
bir bursla Paris’e giderek çalışmalarını bir süre bu kentte ve Nimes'de sürdürmüştür.
Doğan, henüz öğrencilik yıllarında yazının egemen olduğu yazı-resimler yapmış.
1980 lerin başında Osmanlı'dan kaynaklanan geleneksel resme yönelerek, bu
kaynağı belli bir gelenek boyutu içinde çağdaş bir bakış açısıyla yorumlamıştır.
Bu bağlamda 1985 e değin eski ile yeni arasındaki bocalamalara dayalı bir
kimlik sorununu irdeleyen yapıtlarında parçalanmış yaşamları dekupe edilmiş figürler ve kolaj tekniğiyle vermiş: figür'û.
özellikle de kadın imgesini soyut renk lekelerinden oluşan bir fon önünde gerilimli
bir kurgu içinde ele almıştır.
1980'lerin sonunda hacim araştırmalarına giren Doğan, malzemeyle doğrudan ilişkiye geçtiği ve "nesne resimleri" adını verdiği yapıtlar üretmeye başlamış: bunlarda ilaç kutularını, şişeleri ve kerpetenleri aralarındakı ilişkilerin yarattığı anlamsal değerler çevresinde biraraya getirerek üstlerinı boyamıştır (ör.Kargaların
Tarihi). Doğan, madde ile ilişkisinin onu malzemenin iç dünyasına, kültürüne ve
tarihine götürdüğünü söyler.
Sanatçı 1991de Fuat Acaroğlu (d. 1951). Arzu Başaran (d. 19621 ve Haluk Gedik le (d. 1961) birlikte düzenlediği “Çıplak Maya-Aktarımlar" adlı sergide GOYA’nın Çıplak Maya'sından (ykş.1800-05. Prado Müz.. Madrid) hareketle gerçekleştirdiği yapıtında; söz konusu tablonun bir fotoğrafını içi su dolu, önü cam bir metal kutuya yerleştirerek çerçevelemiş ve zamanla fotoğrafın su içinde bozulma surecini vurgulamıştır. Doğan ın YERLEŞTİRME niteliğinde düzenlemeleri de vardır. 1983‘te Mimarlar Odası’nın düzenlediği "Sorunlarımız" konulu Görsel Anlatım Yarışması'nda resim dalında Birincilik ödülü'nü alan sanatçı, 1983 ve 1985 DYO ödüllü Resim yarışmalarında da birer Başarı ödülü kazanmıştır.
Z.Rona
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder