Birey-dünya-evren üçlemini, sanat, bilim ve felsefe açılarından
yorumlayan ve gerçeklik olgusunu, zihinsel düzlemde akılcı çözümlemelerle
irdeleyen yerleştirme'leriyle tanınır.
1979’da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (b.MSÜ) Yüksek Resim Bölümü’nde Adnan Çoker Atölyesi’ni bitiren Kiraz. 1978’de henüz öğrenciyken Sanat Tanımı Topluluğu'nun (STT) ilk sergisinde kurucu üyeler arasında yer almıştır. İlk işlerini, STT’nin amaçlan arasında olan, sanatın tanımını yapmak, geleneksel resmi sorgulamak ve Kavramsal Sanat’ın ülkede tanıtımına yönelik etkinliklerde bulunmak yönünde gerçekleştirmiştir. Sanatçının 1980 ve 1981 topluluk sergilerinde yer alan işleri, resmi, görüntüyü, yanılsama ve gerçeklik olgularını sorgulayan çalışmalardır.
1980’de Paris Bienali’ne katılan Kiraz. 1984-88 arasında Öncü Türk Sanatından Bir Kesit sergilerinde.Kiraz, birey-dünya-evren üçlemini, sanat, bilim, felsefe açılarından yorumlarken yerleştirmelerini ilkel toplamlardan çağdaş dünyaya, sonuçta insanlığa mal olmuş antropolojik simgeler diliyle oluşturmuştur. Simgelerin bilim ve sanatla olduğu kadar din ve büyü ile de ilişkisi vardır ve bu kullanım biçimiyle nesneler simgesel anlamlarına ek olarak, bilgi iletmede bir aracı rolü de üstlenmişlerdir. Kiraz’ın işleri, düşünsel bağlamda birçok kavramı iç içe sorgulayan, görüntüde yalın, ancak içerik olarak girift yapıdadır. 1986 da I.Uluslararası Asya- Avrupa Bienali’ne, 1989’da 2.Uluslararası İstanbul Bienali’ne katılan sanatçı, çeşitli uluslardan sanatçıları biraraya getiren 2.Minos Beach Sanat Sempozyumunun (1990) yanı sıra “Sanat-Texnh" (1992) ve "İskele" (1994) gibi sergilerde işleriyle yer almıştır. 1979'da İstanbul Sanat Bayramı Yeni Eğilimler Sergisi’nde Başarı ödülü’nü alan Kiraz, 1989‘dan bu yana Ahmet Öktem’le birlikte “Koridor" adlı gönderiyi hazırlayan grup arasındadır.
N.Özayten
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder